آخرین اخبار
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
منتظر واریز پاداش نقدی باشید |هدیه پزشکیان به مددجویان کمیته امداد
بازدید:۶۵۹۵۱
مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه آبفای کشور از رایگان شدن قبوض مددجویان کمیته امداد خبر داد.
کد خبر : ۱۰۰۷۶۲

به گزارش صد آنلاین ، مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه آبفای کشور گفت: در هر سری صدور قبض آب، ۷۶۰ هزار مددجوی کمیته امداد و ۳۰۰ هزار مددجوی بهزیستی از پرداخت قبوض آب بها هستند.


شهرام حیدریان مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص صدور رایگان قبض مددجو‌ها گفت: در هر سری صدور قبض آبی که انجام می‌شود، ۷۶۰ هزار مددجوی کمیته امداد و ۳۰۰ هزار مددجوی بهزیستی از پرداخت قبوض آب بها تا الگو معاف هستند.

او ادامه داد: در صورتی که مصرف آنها از سقف الگو بالاتر برود، تعرفه آب آنها تا سقف الگو رایگان و آب بهای میزانی که بالاتر از الگو مصرف شده از این مشترکان دریافت می‌شود.


این مقام مسئول در تشریح طرح پاداش به خوش مصرف‌های آب گفت: مشترکانی که زیرالگو مصرف آب دارند و نسبت به سال گذشته خود، مصارف خود را کاهش داده‌اند، به‌ازای هر مترکعب کاهش مصرف نسبت به الگو، ۹۰۰ تومان در قبوض آنها لحاظ می‌شود که حتی ممکن است مجموع پاداش دریافتی از آب‌بهای آنها بیشتر شود. به عبارتی نه تنها قبض آب آنها رایگان می‌شود، بلکه مبلغی نیز به عنوان بستانکار لحاظ خواهد شد.

به گفته حیدریان از ابتدای شروع طرح پاداش تا پایان تیر امسال حدود ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک جایزه خوش مصرفی آب دریافت کرده‌اند.
واریز حقوق مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت در سال ۱۴۰۳ گفت: بر این اساس مستمری مددجویان برای خانواده‌های تک‌نفره امسال به یک میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: همچنین مستمری خانواده‌های دونفره در سال جاری به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: خانواده‌های سه‌نفره امسال ۲ میلیون تومان و خانواده‌های چهارنفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های پنج‌نفره نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به عنوان مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: نخستین مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳ بیستم فروردین‌ماه همراه با افزایش ۳۰ درصدی پرداخت شد.


حقوق کمیته امداد امام خمینی

عباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان تحت حمایت مشمول معیشت کمیته امداد استان بوشهر ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال جاری مستمری مددجویان با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده که در ۲۰ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری مبلغ ۵۵ میلیارد تومان مستمری به حساب ۳۶ هزار و ۴۷۱ خانوار مددجو واریز شده است.


مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: با لحاظ شدن این میزان افزایش، از این به بعد خانواده‌های تک نفری یک میلیون تومان، خانواده‌های دو نفری یک میلیون ۴۲۰ هزار تومان و به خانواده‌های سه نفری ۲ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود.


روشن افزود: خانواده‌های چهار نفری ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان وخانواده‌های پنج نفری و بیشتر نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مستمری دریافت خواهند کرد.
۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض برق مددجویان رایگان شد

عبدالامیر یاقوتی گفت: برای امسال تاکنون مجموعا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان محاسبه شده است.
مددجویان کمیته امداد بنابر قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مشمول معافیت از پرداخت هزینه بهای قبوض آب، برق و گاز مشروط بر رعایت الگوی مصرف می‌شدند. در قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بهای برق مشترکان در سقف ۵۰ درصد الگوی مصرف و بهای آب تا سقف ۳۰ درصد الگوی مصرف به طور کامل رایگان و برابر با صفر محاسبه می‌شد.

این قانون در بودجه سال ۱۴۰۲ اصلاح شد و با حذف محدودیت‌های درصدی، اکنون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف شامل بخشودگی کامل در پرداخت قبوض برق خواهند شد.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر امور مشترکان توانیر در این خصوص گفت: کمیته امداد و بهزیستی حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک تحت پوشش خود را به توانیر برای بهره مندی از این طرح معرفی کرده‌اند و مشترکانی که سقف الگوی مصرف که معادل ۳۰۰ کیلووات ماهانه در مناطق عادی است را رعایت کنند مشمول این بخشودگی خواهند شد. تلاش شده تا انشعاب تمامی مددجویان معرفی شده از سوی سازمان‌های حمایتی رایگان شود.

او در خصوص میزان هزینه‌ای که برای بخشودگی قبوض مددجویان محاسبه شده است، گفت: برای امسال تاکنون مجموعا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان از قبوض مددجویان رایگان محاسبه شده است.

 

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها